דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריהוט גן מעוצב 

מאת    [ 12/04/2009 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 2393 פעמים ]


שנות השפע והפריחה הכלכלית שחווינו בשנים האחרונות הביאו לרבים מאיתנו שיפור ניכר ברמת החיים. אחד הסממנים הבולטים של השיפור הזה הוא המעבר של רבים לדירות גן משלהם, בהם יוכלו ליהנות מגינה גדולה ומרווחת, ערסל כיפי בין שני עצים ואפילו בריכה קטנה בחצר הבית. כמובן שגם ימי שמש יפים, כמותם לא חסרים בישראל, לא מזיקים לתחום הריהוט גן. בישראל ישנם תנאים אידיאלים לדירות גן, אשר ניתן לרהט אותן בשלל רהיטים מעוצבים ושימושיים. כסאות נוח, ערסלים, נדנדות, ספסלים, שמשיות, מערכות ישיבה מסוגים שונים, שולחנות לחצר - כל אלה הם חלק מתחום ריהוט גן, ובעזרתם תוכלו להפוך את הגן שלכם לגן מושלם עבורכם ועבור משפחותיכם.



אך כמו בריהוט לבית, על אחת כמה וכמה בריהוט גן, חשוב להקפיד על איכות החומרים ועל התחזוקה שלהם. שמש חזקה במיוחד, או יום גשום באופן מפתיע, יכולים לגרום נזק לריהוט הגן שלכם ולהביא לעוגמת נפש גדולה. כאשר מרהטים את הגן ברהיטים העשויים מעץ, יש להקפיד באופן מיוחד.



העץ הוא חומר המתרחב ומתכווץ בהתאם לשינויי מזג האוויר, וכן בהתאם להבדלי הטמפרטורה בין היום והלילה. בנוסף לכך, נוטה העץ להתנפח ונוצרים בו לעיתים סדקים. לכן, חשוב מאוד בבחירת ריהוט גן מעץ, לא להתפשר על המחיר וללכת על הטוב ביותר, כי לטווח ארוך זה ישתלם. יש להקפיד על שימוש בעץ איכותי ולהתייעץ עם אנשי מקצוע באשר לסוגי העץ המתאימים לכם ביותר - הן מבחינת עמידתם בפני פגעי מזג האוויר, והן מבחינת רמת התחזוקה הנדרשת להם.



ישנם מספר סוגי עצים המתאימים במיוחד לריהוט גן. מערכות ריהוט גן רבות, הנחשבות לאיכותיות ביותר מורכבות מהם, והם מומלצים לשימוש, כמובן תוך מתן טיפול שוטף ותחזוקה נאותה.

עץ הטיק הבורמזי למשל, ידוע כעץ נדיר באיכותו ובעמידותו לתנאי מזג האוויר. העץ ייחודו בכך שיש בו שומן טבעי ולכן ניתן להשאירו בחוץ, כאשר החששות מפני סדקים, התנפחויות, שינויי צורה, ריקבון, וכו' מצטמצמים למינימום האפשרי. עץ הטיק, גדל במדינות שונות במזרח הרחוק (תאילנד, וייטנאם ועוד), אך זה הגדל בבורמה נחשב לאיכותי ביותר, והוא אידיאלי עבור ריהוט גן. כמובן שיש לתחזק אותו על מנת לשמר את הגוון שלו, ומומלץ לשמן את הרהיטים העשויים מהעץ הזה לפחות פעמיים בשנה.



גם עץ רד בלאו, הוא עץ איכותי המתאים מאוד לריהוט גן. צבעו של העץ, הגדל באינדונזיה, אוסטרליה, מלזיה, הפיליפינים ועוד ארצות בסביבה, הוא אדמדם, והוא בדרך כלל כפול במשקלו מעץ מהגוני רגיל. המדובר בעץ טרופי מאסיבי, העמיד בפני התכווצויות וסדקים, ויש לו עמידות גבוהה בתנאי מזג אוויר קשים ובאקלים שהוא לא תמיד נוח. זהו עץ אידיאלי לבניית ריהוט גן כגון כסאות נוח מעץ, שולחנות מעץ ועוד, בעיקר בשל הטקסטורה האחידה שלו וצפיפות הסיבים הגבוהה. על מנת לשמר את הגוון של העץ מומלץ מאוד למרוח אותו בשמן מיוחד לפחות פעמיים בשנה.



סוג עץ נוסף המתאים לריהוט גן הוא עץ הג'ארה הגדל באוסטרליה, אשר רבים מחשיבים אותו כעץ האיכותי והמתאים ביותר לריהוט לגן בשל העמידות הגדולה שלו לתנאים חיצוניים. העץ כמעט ואינו דורש טיפול ותחזוקה, ולכן מערכות ישיבה לגינה מעץ זה הן פופולאריות מאד בקרב ישראלים.

כמובן שישנם גם סוגי עצים פחות איכותיים שניתן לבנות מהם ריהוט גן והם בהחלט מתאימים לאקלים הישראלי - הכל שאלה של מחיר ושל ההעדפות של בעל הגינה.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב